Header Image

Translate

woensdag 18 juli 2018

Enum type RetailChannelAttributeModifier for the field modifier is not found.

Bij het extenden van het SalesTable form kreeg ik een foutmelding:

Deze melding was niet op zijn plek, al bij een posthandler methode zonder enige code had ik al deze compilatie melding. Dit element of de enum waarnaar verwezen wordt, heb ik niet in mijn project. Een volledige compilatie en herstart van Visual Studio en zelfs de hele machine losde niets op. Uiteindelijk deze laatste aanpassing verwijderd, en het compileerde weer. Zowel met het attribuut "[ExtensionOf(formstr(SalesTable))]" als zonder op de class, deze melding bleef.

Code:


Maar ook:

Uiteindelijk was een oplossing om de module 'Retail' als Referentie toe te voegen aan mijn model.

Het is wel meer opgevallen dat runtime fouten (o.a. null-pointer fouten) en compilatie fouten soms gevoelig liggen in D365. Een volledige compilatie van het model met gerefereerde modulen lost het soms op. Helaas duurt dit een half uur voordat je kan controleren of dit de oorzaak is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten